Home / משקפי מציאות מדומה / ה-Oculus-Go חשוב מאוד ל-VR

ה-Oculus-Go חשוב מאוד ל-VR


עוד מאוקטובר אנחנו מחכים לבשורה מאת Facebook בתחום המציאות המדומה. הכל החל ב-2014 כאשר Facebook קנתה את חברת משקפי המציאות המדומה Oculus ב-3 מיליארד דולר ומאז יש להניח שהשקיעה עוד כספים רבים בחברה. הרכישה הייתה כניסתה של ענקית הרשת החברתית לשוק החומרה וכבר אז תכננה לשלבה עם מערכת הפעלה משוכללת הכוללת איך לא, אפליקציה חברתית. צוקרברג אף הצהיר כי הוא מעוניין להוביל את הדרך שבה אנשים יבנו ויתקשרו עם תחום ה-VR, הזדמנות שלא התאפשרה לו כאשר צמח המובייל. בכל מקרה, 2018 הגיעה, המשקפיים הושקו וההבטחה למוצר חדשני קוימה במלואה. ניסיונות רבים נעשו על מנת להביא את המציאות המדומה לצרכן הטכנולוגי הטיפוסי, ולא רק לגיימרים המפותחים, אך ללא הצלחות רבות. עד עכשיו.

המוצר Oculus-Go, נוסח בנו תקווה לעתיד ורוד, או לפחות מדומה יותר. הוא שדרוג רציני של כל משקפי ה-VR בשוק כרגע שמביא עימו פיתוחים בחוויית משתמש, חומרה ותוכן, והכל ב-$199 בלבד. Facebook מאמינים שמדובר בצעד משמעותי לקראת הבאת מציאות מדומה לקהל הרחב.

אז מה חדש?

קודם כל, הוא עצמאי לחלוטין. אין כבלים, אין מחשב שצריך להתחבר, אין טלפון שצריך להתקין ידנית. פשוט מוציאים מהקופסה, מרכיבים ולוחצים על און. מרשים.

כמו כן, יש רמקולים קטנים בשולי המשקפיים כך שאין צורך בהרכבת אוזניות נוספות כמו ב- Samsung GR או Oculus Rift. הרמקולים איכותיים ומשדרגים את חווית המשתמש האינטראקטיבית ללא כל מאמץ מאת הצרכן. למעוניינים יש גם שקע סטנדרטי לאודיו.

בנוסף, אפליקציית הרשת החברתית. חסם שוק גדול הוא הדעה הרווחת שמציאות מדומה מנתקת מהמציאות ומבודדת מהעולם. השקת Oculus Rooms היא הדרך בה Facebook אומרת שכפי שהיא הוכיחה שהאינטרנט הינו כלי שמחבר בין אנשים, ככה היא גם תייצר חיבור בעולם המדומה. האפליקציה מאפשרת לשבת עם אנשים אחרים המשתמשים במשקפיים, לנהל איתם שיחה ואף לשחק קלפים.

בעתיד הלא רחוק, הענקית מתכננת להשיק שתי אפליקציות נוספות שיתחברו ל-Oculus-Go. האחת בשילוב עם Netflix, Hulu, וערוצי טלוויזיה שונים, תאפשר לראות טלוויזיה עם חבר הנמצא בצד השני של העולם. השנייה תקרא Oculus Venues ודרכה ניתן לראות הופעות, קונצרטים ומשחקי ספורט.

יש שרואים את המוצר בתחושה שסוף סוף קיימת החומרה שיכולה להתחיל לקחת את הטכנולוגיה למחוזות שאנשי ה-VR ו-AR יודעים שצרכנים רוצים ומוכנים לצרוך. עם זאת, כאשר מחירו של ה-Daydream, משקפי ה-VR החדשים של Google, עומד על $400, יש חשש מתבקש ש-Facebook עלולה להשיג מונופול על החומרה, מערכת ההפעלה והאפליקציות של העולם מבחינה צרכנית. כך שחברות ולקוחות כאחד יהיו כפופים ותלויים בעיקר בה.

עד כה, ה-Oculus-Go מעניין מאוד. בינתיים, אנו בודקים את ה-Daydream. המתינו לעדכונים נוספים!


תגובות

תגובות

יכול לעניין אותך

תכירו את Fove משקפי המציאות המדומה המהפכניים

החברה Fove הודיעה על קונספט חדש למשקפי המציאות המדומה שלה, שיכילו טכנולוגיה מהפכנית וחדשנית שתעקוב …