Home / AR / מונדיאל ב-AR

מונדיאל ב-AR

Picture by Supponor's Twitter

עונת המונדיאל מכוונת זרקור בוהק אל טכנולוגיות שונות, אשר מייעלות ומשפרות את עולם הספורט. בין אם מדובר בעזרי שיפוט כמו VAR, אפליקציות לאוהדים כדוגמת ׳מה אתה ילד?׳ שממשיכה את הטרנד של fantasy Football והופכת הימורים בין חברים לדבר שבשגרה, או עולם ה-VR שמאפשר שידור משחקים במכשירים תומכים (Oculus-Go, Google Daydream, וכו׳); הטכנולוגיה משכללת את חוויית הספורט לאין שיעור.

הודות לפיתוח נוסף בשם DBRLive technology, המציאות הרבודה הופכת גם היא להיות שחקנית חזקה בעולם הספורט. זאת, על ידי מינוף של עולם הפרסום לכדי חיזוק משמעותי של כוחו של המונדיאל בפרט וענפי הספורט ככלל. כיום, ישנם מסכי LED אשר ממוקמים כבאנרים בצידי המגרש ומאפשרים הצגת פרסומות שונות לאוהדים במגרש ולצופים בבית. אך המהפכה האמיתית תתחיל במהלך העונה הקרובה, כאשר מסכים אלו ישולבו עם מסכים פנימיים נוספים על מנת לאפשר שידור של פרסומות שונות לכל קהל צופים בהתאם למיקומו הגיאוגרפי, בעזרת טכנולוגית AR.

במשחק הידידות שנערך באנגליה, בין הנבחרת המקומית לנבחרת קוסטה-ריקה, נעשה שימוש בטכנולוגית מציאות רבודה לצרכי פרסום רחבים, או שנאמר צרים יותר. לטענת ה- English Football Association, בפעם הראשונה במשחק כדורגל בינלאומי, אותם באנרים הציגו פרסומת אחת לקהל הצופים האירופי ופרסומת אחרת לקהל הצופים באזור אמריקה. לצורך העניין, בקוסטה ריקה הצופים ראו פרסומת של מקדונלדס קוסטה ריקה, באנגליה באנר פרסומי של Enterprise ובמגרש צפו בשלטים האדומים של קוקה קולה.

לטכנולוגיה מתוחכמת זו, שהובאה למציאות על ידי חברת Supponor הממוקמת בלונדון, יש פוטנציאל השפעה אדיר על מחירי שטחי הפרסום, ועל מדידת החזר ההשקעה עליהם. במהלך ארבעת השנים האחרונות, היא עברה פיילוט בליגה הספרדית La Liga, אך כעת מדובר על פריצה הבינלאומית ראשונה וחסרת תקדים בכדורגל.

על פניו, נראה שמדובר ביישום מרתק של מציאות רבודה כדרך לחבר באופן כלכלי וחכם בין עולם הספורט לפרסום. אנחנו בינתיים מחכים לראות את הפרסומות של המונדיאל הבא.


תגובות

תגובות