Home / חדשות / F8: כל מה שאתם צריכים לדעת על הכנס האחרון של פייסבוק

F8: כל מה שאתם צריכים לדעת על הכנס האחרון של פייסבוק


בסוף השבוע שעבר התקיימה וועידת Facebook Developer F8 2017 העשירית. הוועידה של פייסבוק חלה כל שנה (הפעם היא שינתה מיקום לסיליקון וואלי, כמתבקש) ומיועדת עבור מפתחים ויזמים אשר בונים מוצרים ושירותים לחברה. הוועידה בדרך-כלל מתחילה בנאום של המייסד שלה, לא אחר ממארק צוקרברג, שמודיע על מספר חדשות וידיעות פורצות-דרך, שהפעם רלוונטיות מאוד אלינו ואליכם.

אין ספק שסיליקון וואלי קצת (הרבה) רחוקה מאיתנו, אבל אנחנו דואגים להביא לכם את כל החדשות הכי מעניינות בנושא ה-VR/AR מהוועידה לכאן בזמן.

להלן הנושאים החשובים והמעניינים ביותר שעלו בוועידה בנושא שלשמו כולנו התכנסנו:

 

Facebook Camera

צוקרברג הכריז על כוונתו הברורה להפוך את ה-Facebook Camera לעניין המרכזי בו יעסקו על מנת לקדם את פייסבוק במשך השנה הקרובה. הרעיון הוא להפוך את המצלמה לפלטפורמת ה-AR הראשונה, ע”י כך שתאפשר למפתחים לבנות את האלמנטים של ה-AR שלהם בעצמם, כולל מסכות סלפי או הוספה של חפצים וירטואלים לכל מציאות שרק ירצו להימצא בה. המצלמה תוכל לזהות חפצים ולשפוט את העומק של תמונות 2D, ולהפוך אותך ל-3D. הטכנולוגיה, שנקראת Simultaneous Localisation and Mapping, מאפשרת אפקט תנועתיות סביב חפץ מסוים, ומאפשרת למשתמש לנוע ולהסתובב סביב התמונה כאשר האפקטים נשמרים כמו שהם. הסמארטפון, כמו שאנו מכירים אותו כיום, יאפשר לצרכנים להישאר מחוברים לאורך כל היום, בעוד שהמצלמה תהפוך לאמצעי שיהפוך את חווית המשתמש ב-AR לאינטרקטיבית ומהנה הרבה יותר.

 

Facebook Spaces

בוועידה נשמעו מספר חדשות הקשורות לכל נושא ה-VR ול-Facebook Spaces. הפלטפורמה, Facebook Spaces, היא פונקציה חדשה שמאפשרת לשלושה חברים (לכל היותר) להימצא בסביבה וירטואלית לבחירתם ולבלות יחד על גבי תפאורות שונות (כלומר, במקומות שונים). הפלטפורמה ניתנת לשימוש כרגע רק דרך מותג ה-VR של פייסבוק, Oculus, ובעצם יוצרת אוואטר של המשתמש המתבסס על התמונות האחרונות שלו בפייסבוק. משם, משתמשים יכולים לשוחח, לצייר, ואפילו לצלם סלפי ביחד בתוך תפאורת ה-VR שבהן הם נמצאים. בוועידה, צוקרברג אמר את זה בצורה ברורה מאוד- הם רוצים לשלוט בפלטפורמות השונות של VR ע”י כך שייתנו למשתמשים של פייסבוק את האפשרות להתחבר לחבריהם במציאות מדומה. מכאן, אנחנו כבר יכולים להיווכח בעצמנו- המשתמשים כבר לא פסיביים יותר; הם גם צרכנים, אך גם יוצרים באופן אקטיבי מציאות משלהם.

מצלמת 360

בוועידת F8 של השנה שעברה, פייסבוק הודיעה באופן ברור כי היא מחויבת להמשך עבודה על מצלמת ה-360, במטרה שתוכל ליצור סרטונים ב-360 ובכלל, שחווית המשתמש בה תהיה טובה הרבה יותר. השנה, מוכיחה פייסבוק את עצמה בכך שהשיקה מצלמת 360 חדשה, בגרסאות של x24 ו-x6. המצלמה מאפשרת למשתמש לנוע בחופשיות ולצלם תוכן מזוויות שונות ומרובות. הטכנולוגיה, הידועה בשמה-Six Degrees of Freedom, מביאה למשתמש את החווייה המטמיעה אותו לחלוטין- זו שתמיד חיפש. עוד נאמר בוועידה, כי העתיד של שיתוף תוכן ברחבי הרשת יהיה ב-360 וסרטוני תלת-מימד, אך בשביל שזה יקרה, נאמר מפייסבוק כי היא צריכה עוד מפתחים על מנת לנצל ולמקסם את הטכנולוגיה לתומה.

כמו בכל שנה, אנחנו נוכחים לדעת שפייסבוק ממציאה את עצמה מחדש, ויתרה מכך, ממציאה דורות שלמים של טכנולוגיה שנראה כי תשנה את החיים של כולנו. התלהבנו לשמוע על כל החדשות מהוועידה, אך בוודאי כמוכם, אנחנו מחכים לבחון את העניינים כאשר יצאו לפועל באמת.
נמשיך לעדכן, כמו תמיד!


תגובות

תגובות

יכול לעניין אותך

חוגגים את יום הוויסקי העולמי ב-VR

יום הוויסקי הסקוטי העולמי יתקיים ביום שישי הקרוב, ה-27 ליולי. לציון מאורע חשוב זה, המותג …